InfoPraga – Ząbkowska 36

Na Ząbkowskiej 36 znajduje się nietypowa informacja turystyczna – InfoPraga.

Oto kilka informacji zaczerpniętych z oficjalnej strony www.infopraga.com.pl:

Stowarzyszenie Monopol Warszawski prowadzi InfoPraga – szeroko zakrojony projekt aktywizacji kulturalno-turystycznej warszawskiej Pragi od lutego 2007. InfoPraga to przede wszystkim działalność non profit: aktywizacja mieszkańców, oswajanie Prażan z najbliższym otoczeniem poprzez projekty edukacyjne, artystyczne i kulturalne oraz przysparzanie Pradze sympatyków z Warszawy, Polski oraz wśród internautów z różnych stron świata. Zespół InfoPraga wolontarystycznie integruje praskie środowiska kultury oraz gromadzi i rozpowszechnia informacje dotyczące aktualności kulturalnych i atrakcji turystycznych prawobrzeżnej Warszawy.

Udało nam się stworzyć rozpoznawalną i prężnie działającą instytucję, która postawiła sobie za cel oswajanie warszawiaków z Pragą i uczynienie z niej miejsca powszechnie znanego i chętnie odwiedzanego. Projekt InfoPraga ma na celu nieodpłatną promocję Pragi i przysparza wiele korzyści całej prawobrzeżnej Warszawie. InfoPraga przyczynia się do poprawiania wizerunku Pragi oraz upowszechniania informacji o dzielnicy poprzez:

  • wydawanie i dystrybucję różnojęzycznych publikacji informacyjnych i promujących dzielnicę
  • prowadzenie praskiego portalu kulturalnego www.infopraga.com.pl, który odwiedza codziennie kilkaset osób
  • udzielanie informacji o Pradze drogą mailową, telefoniczną oraz bezpośrednio osobom odwiedzającym dzielnicą
  • udział w targach turystycznych i kulturalnych konferencjach w Polsce i za granicą
  • prowadzenie InfoGalerii – praskiego miejsca sztuki
  • realizację projektów kulturalnych dla Prażan i warszawiaków (gry miejskie, spacery, happeningi, warsztaty, wystawy, spotkania z ludźmi kultury i inne)
  • wzmacnianie pozycji Pragi w sieci, np. poprzez tworzenie popularnych gier online
  • opracowanie i produkcję praskich gadżetów turystycznych
  • organizację study tourów dla dziennikarzy zainteresowanych dzielnicą i udział w nagraniach programów telewizyjnych i audycji radiowych o tematyce praskiej
  • szeroko pojętą współpracę z praskimi  i warszawskimi instytucjami kultury.

Korzystając ze sposobności stworzonej przez Akademię Orange InfoPraga pragnie podzielić się doświadczeniami i pomóc w ożywieniu kulturalnym i promocji turystycznej innych regionów Polski. Rozpoczynamy od Trójmiasta, gdzie w ramach projektu “Trójmiejska gra online” powstanie wirtualne narzędzie promocji Gdańska, Gdyni i Sopotu współtworzone przez lokalną młodzież zaktywizowaną serią gier miejskich. Partnerem trójmiejskiego projektu jest CSW Łaźnia.

Zapraszamy do współpracy!

Lokalizacja na mapie:

Wyświetl większą mapę